reklama

Jozef Karika: V tieni mafie (krátka recenzia)

Otáčam stránku za stránkou, každú jednu vyšťavím z čierneho atramentu a do mňa prenikne príbeh. Príbeh troch ľudí, troch priateľov a ich tri osudy. Nenápadný začiatok knihy máte za sebou a ešte ani len netušíte, že držíte v ruke knihu z veľkým K. Pán autor Jozef Karika dal do tohoto diela veľkú časť prózy, ktorú milujem. Knihu bolo pre mňa po mnohých stránkach veľmi ťažké prečítať. Obsahuje totiž maximálnu esenciu surovosti, hrubosti a ukrutného násilia. Zlá, zlá kniha...hnusná.....a predsa tak vynikajúca a dokonalá....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ale poďme po poriadku. Toto dielo som čítal už dávnejšie. Nie je to zrovna novinka. Autor nedávno vydal nový román "Na smrť", ktorého recenziu spravím neskôr. Teraz ostaneme chvíľku v tieni mafie :)

Ono zaujímavá je jedna vec. Čítal som nespočetné množstvo kníh, no len táto mi ešte doteraz rezonuje v hlave. Prelínanie medzi dejovými líniami jednotlivých postáv je prehľadné, dej je jednoduchý, kniha vo svojej podstate úplne normálna. Prečo by Vás mohla kniha tak uchvátiť ako mňa ? Zhrniem to do nasledovných troch bodov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1. Veľká časť deja je zasadená do nádherného mesta Ružomberok, ktoré sa nachádza na strednom Slovensku. Prečo mesto Ružomberok ? Narodil som sa tu, rovnako ako aj samotný autor, teda "odhaliť" spomínané miesta, podniky alebo mená ľudí v knihe pre mňa nebolo až také ťažké. Autor upozorňuje, že akékoľvek spojenie so skutočnými postavami je zbytočné. Toho by som sa až tak nedržal :) Ale o tom potom.

2. Ukážka toho najväčšieho svinstva tohoto sveta od mafinánskych praktík, cez výpalníctvo, drogy, obchody s bielym mäsom v jednej jedinej knihe. Na to treba mať rozhodne aj žalúdok, pretože podanie týchto praktík nie je len nezmyselným nahádzaným textom. Ešte raz podotýkam, že sa jedná o Pána autora. Takže tieto opisi sú zvládnuté brávúrne a vyvolajú v človeku presne tie pocity, akých sa autor dožaduje. (prevrátenie žalúdka)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Samozrejme celá kniha je vyvážená, nie je to hnus od začiatku do konca. Úprimne si vážim autorovu priamosť v tomto smere, no v jednej časti knihy som ju chcel naozaj zavrieť a už nikdy nedočítať. Zvedavosť ma o deň neskôr dobehla a ja som zvyšok knihy dal na jeden šup. Nakoniec som zostal aj rád, že som knihu dočítal.

Určite budú mať čitatelia možno až veľmi rozdielne názory na toto dielo (alebo už majú), ale u mňa navždy zostane ako jedna z najlepších kních, ktoré som kedy čítal.

Prajem autorovi, mnoho zdaru pri ďalšom písaní. Dúfam, že tak skoro s písaním nesekne :)

Na záver ďakujem mojim čitateľom, že ste to zvládli dočítať až sem. Prečo? Je to totiž môj prvý príspevok na blogu :) Ďakujem aj za prípadnú karmu.

Tomáš Kiebel

Tomáš Kiebel

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  40x

Rodina - Kryptomeny - Film - Hudba Zoznam autorových rubrík:  KryptomenySúkromnéRecenzieTéma mesta

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu